Search for a freelancer Post a project

Welcome to Diva's freelance profile!

Malt gives you access to the best freelancers for your projects. Contact Diva to discuss your project or search for other freelancer profiles on Malt.

Diva Hurtado

Product Manager

Can work in or around Paris, Paris 8e Arrondissement

  • 48.8546
  • 2.3477
  • Suggested rate €480 / day
  • Experience 2-7 years
Propose a project The project will begin once you accept Diva's quote.

Part-time, 2 days per week

Propose a project The project will begin once you accept Diva's quote.

Location and workplace preferences

Location
Paris, France
Can work onsite in your office in
  • around Paris and 50km
  • Around Paris 8e Arrondissement and 15km

Preferences

Project length
Would prefer:
  • ≤ 1 week
  • ≤ 1 month
  • Between 1-3 months
Would prefer to avoid:
≥ 6 months
Business sector
Would prefer:
  • Culture
  • Education & E-learning
  • Software Publishing
  • Tech
  • Video Games & Animation
+3 autres
Would prefer to avoid:
  • Consulting & Audits
  • Pharmaceuticals industry
Company size
  • 1 person
  • 2-10 people
  • 11 - 49 people

Verifications

Freelancer code of conduct signed
Read the Malt code of conduct

Verified email

Languages

  • Anglais

    Native or bilingual

  • Français

    Conversational

Categories

Skills (24)

Diva in a few words

Experienced Product Manager with a demonstrated history of making IOS children's games. Skilled in A/B Testing, Wireframing, Analytical Skills, Customer Experience Analysis, HTML, and Agile Methodologies. Strong product management professional with a Bachelor of Science (B.S.) focused in International Affairs from Florida State University.

Portfolio

Experience

MISTER BILINGUE

Human Resources

UX Designer  - As a freelancer

Paris, France

April 2019 - June 2019 (2 months)

-Conducted user research through Google Analytics and Facebook Analytics to draw insights on trends in the user base
-Designed wireframes on Adobe XD to propose experiential improvements
- Constructed personas to introduce the user into the business strategy
- Outlined data visualizations to understand the user flows and painpoints.

Tinybop

Education & E-learning

Product Manager

New York, États-Unis d'Amérique

June 2016 - June 2017 (1 year1 year)

-Direction des cycles de développement de 2 applications iOS, incluant création, développement technique, et lancement d'un prototype MVP (Minimum Viable Product).
- Création d'une application premium mise en avant dans les magasins Apple du monde entier, classée 6e dans le secteur de l'éducation et comptant plus de 42.000 téléchargements sur Apple Store.
- Collaboration aux études menées auprès des utilisateurs pour un guide d'analyse des décisions relatives à la facilité d'utilisation, la rétention et l'expérience utilisateur.
- Gestion des tâches quotidiennes et des priorités pour les ingénieurs, les illustrateurs et les designers. - Maintenance du produit - écriture des 'feature specs' et résolution des bugs.
- Communication avec les développeurs pour la mise en œuvre optimale du produit et son calendrier d'exécution.
- Aide à la création de rapports KPI pour les investisseurs et autres parties prenantes au projet.

Colto

Video Games & Animation

Chef de Produit

Milan, Italie

October 2017 - November 2018 (1 year1 year and 1 month)

- Gestion du cycle complet de production (de la conception du produit à sa maintenance) pour l’application Hidden Pictures Puzzles by Highlights™, une application payante qui compte plus de 700.000 téléchargements sur Apple Store.
- Conception et exécution de tests de type 'A/B testing' pour améliorer la fidélisation des clients existants et l'acquisition de nouveaux clients
- Gestion de rapports mensuels KPI et identification des possibilités d'amélioration de l'application par l'étude analytique
- Optimisation du 'sprint backlog' dans une optique de gestion des priorités
- Développement de processus d'itération rapides. Mise en place de processus hebdomadaires comprenant le suivi des différentes versions du produit, l'examen de son degré de mise en état, et la communication avec le client sur les modifications apportées.
- Supervision d'une équipe de 3 développeurs, 3 designers et 3 spécialistes marketing répartis entre les États-Unis et l'Italie.